پرتال
امروز : جمعه 21 اسفند 1388

مصرف روغن امگا–3 با خلق و خو ارتباط دارد شنبه ۱۲ فروردین ۸۵

امتیاز شما به این مطلب:
تعداد بازديد اين مطلب: 1857 مرتبه
امتیاز دهندگان: نفر
میانگین امتیاز:
مجموع کل امتیاز:
ارسال آدرس مطلب به ايميل :
آدرس ایمیل شما :
پیغام (کوتاه):


تحقیقات جدید نشان می دهند اسیدهای چرب امگا-3 مانند روغن ماهی که برای قلب سودمندند ، به بهبود خلق و خو کمک می کنند.
محققان دانشگاه پیتسبورگ دریافتند احتمال داشتن دیدگاه منفی ، تکانشی بودن و افسردگی خفیف تا متوسط در داوطلبانی که میزان اسیدهای چرب امگا-3 در خونشان کمتر بود بیشتر بود. و گروهی که سطوح این اسیدهای چرب در خونشان بالاتر بود ، سازگارتربودند.
برخی مطالعات گذشته ارتباط بین سطوح امگا-3 و اختلالات افسرده کننده ، اختلال دو قطبی ، اسکیزوفرنی ، اعتیاد و اختلال نقص توجه را نشان داده اند.
اما مطالعه اخیر نشان داده است که این ارتباط می تواند در افراد سالم نیز رخ دهد. این تحقیق زمینه مطالعات بعدی در زمینه بررسی تاثیر دریافت روغن ماهی بصورت مصرف غذاهای حاوی آن مانند ماهی سالمون و یا از طریق خوردن داروهای مکمل ، را فراهم می سازد.



» بازدید های امروز: 43 مرتبه
» بازدید های دیروز: 402 مرتبه
» مجموع بازدید ها: 710773 مرتبه
خبر خوان آنلاین پرتال مجله اینترنتی کشاورز جوان بانک اطلاعاتی متخصصین انجمن بحث و تبادل نظر