پرتال
امروز : شنبه 9 مرداد 1389

مصرف قهوه احتمال ابتلا به دیابت را در زنان و دختران کاهش می‌دهد چهارشنبه ۳ اسفند ۸۴

امتیاز شما به این مطلب:
تعداد بازديد اين مطلب: 819 مرتبه
امتیاز دهندگان: نفر
میانگین امتیاز:
مجموع کل امتیاز:
ارسال آدرس مطلب به ايميل :
آدرس ایمیل شما :
پیغام (کوتاه):


بررسی‌ها نشان می‌دهد، مصرف معین و متوسطی از قهوه می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را در زنان جوان و یا زنان میان سال کاهش دهد.

به گزارش سرویس علمی پژوهشی ایسکانیوز به نقل از محققان دانشگاه هاروارد، محققان به دنبال بررسی تاثیر مصرف انواع قهوه (حاوی کافئین و بدون کافئین) بر روی زنان دریافتند که مصرف میزان متوسط و محدودی از قهوه می‌تواند نقش قابل توجهی در کاهش خطر ابتلای زنان به دیابت نوع دوم داشته باشد. بیماری دیابت باعث می‌شود، توانایی بدن در جهت کنترل میزان قند خون کاهش بیابد و به این ترتیب و با گذشت زمان، میزان قند خون بالا می‌رود و دیابت حاد و یا نوع دوم به وجودمی‌آید به طوری که طبق تحقیقات صورت گرفته مشخص شده مصرف روزانه 1 فنجان قهوه در حدود 13 درصد و مصرف روزانه 4 فنجان قهوه و حتی بیشتر، حدود 47 درصد در خطر ابتلای زنان به دیابت نوع دوم کم می‌کند البته ذکر این نکته ضروری است که تنها مصرف قهوه‌های فوری می‌تواند چنین خاصیتی در پی داشته باشد در حالی که مصرف قهوه‌هایی که به وسیله فشار بخار آماده می‌شوند، نمی‌تواند نقش بسزایی در کاهش خطر ابتلا به دیابت داشته باشد.
باور اینکه قهوه می‌تواند خطر ابتلا به بیماری قند از نوع حاد را کم کند، بدان معنا نیست که در مصرف این ماده زیاده‌روی کنیم.
ترکیبات موجود در قهوه از جمله کافئین می‌تواند به متابولیسم و سوخت و ساز قند خون کمک کند و مصرف بیش از حد آن نتیجه معکوس دارد.





» بازدید های امروز: 97 مرتبه
» بازدید های دیروز: 516 مرتبه
» مجموع بازدید ها: 770353 مرتبه
خبر خوان آنلاین پرتال مجله اینترنتی کشاورز جوان بانک اطلاعاتی متخصصین انجمن بحث و تبادل نظر