پرتال
امروز : شنبه 9 مرداد 1389

ارتباط نوشيدن چاي با كاهش خطر سرطان شنبه ۲۴ دی ۸۴

امتیاز شما به این مطلب:
تعداد بازديد اين مطلب: 384 مرتبه
امتیاز دهندگان: نفر
میانگین امتیاز:
مجموع کل امتیاز:
ارسال آدرس مطلب به ايميل :
آدرس ایمیل شما :
پیغام (کوتاه):


بر اساس مطالعاتي كه در دسامبر گذشته در نشريه GAMA منتشر شد، خطر ابتلا به سرطان تخمدان در زناني كه رزوانه حداقل دو فنجان چاي مي‌نوشند نسبت به كساني كه چاي نمي‌نوشند، پايين تر است .

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) بلاگر www.boshrooyeh-bio.persianblog.com نوشته است: شواهد بدست آمده از مطالعات آزمايشگاهي نشان داده است كه چاي سبز و چاي سياه مي تواند بدن را از سرطانهاي گوناگوني محافظت كند، اما بر اساس متن مقاله منتشره، بررسي‌هاي اپيدميولوژيك نيز ارتباط بين مصرف چاي وكاهش سرطان تخمدان را آشكار كرده است.

محققين موسسه ملي طب محيطي سوئد در استكهلم، رابطه نوشيدن چاي و سرطان تخمدان را روي 61057 زن 40 تا 76 ساله مامو گرافي شده بررسي كرده‌اند.

شركت كنندگان در اين بررسي پرسشنامه‌اي با 67 مورد پرسشهاي راجع به مواد غذايي مصرفي از سال 1987 تا 1990 پر كردند و آزمايشات مربوط به سرطان در دسامبر سال 2004 از آنها گرفته شد. 68 در صد از شركت‌كنندگان اعلام داشتند كه چاي مصرف مي‌كنند و يا حداقل يك بار در ماه چاي (بخصوص چاي سياه ) مصرف مي‌كنند. در فاصله پر كردن پرسشنامه و آزمايش سرطان، تعداد 301 زن مبتلا به سرطان اپيتليال مهاجم تخمدان مبتلا شده بودند .

نويسندگان اين مقاله مي‌گويند: در مقايسه با زناني كه چاي نمي‌خوردند، خطر ابتلا به سرطان تخمدان در زناني كه دوفنجان يا بيشتر چاي در هرروز مصرف كرده‌اند ، 46 درصد كاهش يافته است. اين محققين گزارش كرده‌اند كه به ازاي هر فنجان اضافي چاي در روز 18در صد خطر سرطان كاهش مي‌يابد. نويسندگان گزارش داده‌اند زناني كه كمتر از يك فنجان چاي در روز مصرف مي‌كرده‌اند نسبت به كساني كه اصلا چاي نمي‌نوشند 18 در صد كمتر به سرطان تخمدان مبتلا شده‌اند.

اين خطر براي زناني كه فقط يك فنجان چاي مي‌خورده‌اند 24 درصد كاهش يافته بود.

 





» بازدید های امروز: 172 مرتبه
» بازدید های دیروز: 516 مرتبه
» مجموع بازدید ها: 770428 مرتبه
خبر خوان آنلاین پرتال مجله اینترنتی کشاورز جوان بانک اطلاعاتی متخصصین انجمن بحث و تبادل نظر