محققان آمریکایی در یک بررسی جدید دریافتند، مصرف ویتامین D به میزان زیاد می تواند احتمال بروز سرطان های شایع را تا 50 درصد در افراد کاهش دهد. دانشمندان به منظور یافتن اثرات بیشتر ویتامین D نتایج به دست آمده از 63 تحقیقی که پیشتر انجام شده بود را بازبینی کردند و به این نتیجه رسیدند، این ویتامین می تواند احتمال ابتلا به سرطان سینه، تخمدان و روده را کاهش دهد. کارشناسان اعلام کرده اند، اگر چه ویتامین D می تواند این مزیت های چشمگیر را به دنبال داشته باشد، هنوز به مطالعات بیشتری در این زمینه نیاز است. این طور که گفته می شود، هم اکنون مراکز بهداشتی و درمانی استقبال قابل ملاحظه ای از مطالعات جدید محققان دانشگاه کالیفرنیا کرده اند، اما در این میان هشدار داده اند افزایش مصرف ویتامین D می تواند مشکلاتی را برای کلیه و کبد به همراه داشته باشد. پس از آنکه افراد در مقابل نور خورشید قرار می گیرند، پوست بدن آنها به میزان زیادی ویتامین D تولید می کند. علاوه بر این غذاهایی نظیر ماهی های پرروغن، مارگارین و گوشت قرمز نیز سرشار از ویتامین D هستند.